Beeinträchtigung durch Azure-Störung behoben

Incident Report for SHOPcloud360

Resolved

Zwischen 05.11. (ca. 21:00 Uhr) und 06.11. (ca. 08:00 Uhr) kam es bei einzelnen Shops zu Einschränkungen.

Betroffen waren Produktdetailseiten sowie die Solr- und Sparque-Suche. Ursache war eine Störung in der Azure-Region West Europe, ausgelöst durch ein sogenanntes „Thermal Event“, das zu Ausfällen mehrerer Cloud-Dienste führte.

Die nächtlichen Replikationen wurden ausgesetzt und teils manuell gestartet. Ab der kommenden Nacht laufen diese wieder planmäßig.

Weitere Details zum zugrunde liegenden Azure-Incident finden Sie hier:
Azure Status History – Thermal event in West Europe (05.11.2025)
https://azure.status.microsoft/de-de/status/history/

Alle Systeme sind seit 06.11., 08:00 Uhr wieder vollständig erreichbar.

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Between November 5 (approx. 9:00 PM) and November 6 (approx. 8:00 AM), some shop systems experienced limited availability.

Affected components: Product detail pages as well as the Solr and Sparque search functions.
The root cause was a disruption in the Azure West Europe region, triggered by a so-called “thermal event” that led to outages of several cloud services.

Nightly replications were temporarily suspended and partially restarted manually.
Regular replication is expected to resume as planned starting tonight.

Further information on the underlying Azure incident can be found here:
Azure Status History – Thermal event in West Europe (Nov 5, 2025)
https://azure.status.microsoft/de-de/status/history/

All systems have been fully operational again since November 6, 08:00 AM.
Posted Nov 05, 2025 - 21:00 CET